Τρίτη 10 Ιουλίου 2018

Οι Έλληνες συγγραφείς που θέλω να διαβάσω...

  Η ελληνική λογοτεχνία μας έχει χαρίσει ουκ ολίγες φορές στιγμές άπειρου κάλλους, συγκίνηση, έντονα συναισθήματα καθώς διαβάζουμε αλλά και στιγμές που θέλαμε να κλείσουμε ένα βιβλίο και να το πετάξουμε απ'το παράθυρο.
  Δεν είμαι από τους αναγνώστες που "σνομπάρουν" τα βιβλία Ελλήνων συγγραφέων, αντιθέτως. Την υποστηρίζω, μου αρέσει και νομίζω πως έχει να δώσει ακόμη πάρα πολλά στο μέλλον, εκτός από αυτά τα διαμαντάκια που ήδη μας έχει χαρίσει.
  Από μια μεγάλη γκάμα συγγραφέων, με πολλά βιβλία πολλών ειδών, θέλω να φτιάξω μια λίστα για τους συγγραφείς των οποίων τα έργα θέλω να διαβάσω και να τα γνωρίσω όλα. Ο πρώτος λόγος είναι δηλαδή αρχειοθετικός και προσπάθεια οργάνωσης των βιβλίων που έχω στο μυαλό μου να διαβάσω. Ο δεύτερος λόγος που θέλω να ολοκληρώσω τα βιβλία κάποιων συγγραφέων, είναι γιατί τον τελευταίο καιρό παρατηρώ πως αλλάζω συγγραφείς "σαν τα πουκάμισα". Ναι, μη γελάτε. Διαβάζω από ένα βιβλίο τους, μου αρέσει ή όχι, και μετά πάω στον επόμενο συγγραφέα. Οπότε, θέλω να ελπίζω πως αυτό το post θα με βοηθήσει να φτάσω έναν στόχο που θαυμάζω όποιον τον πετυχαίνει.
   Πάμε λοιπόν να δούμε;

Λένα Μαντά: δε θα μπορούσε να λείπει απ'αυτή τη λίστα η Λένα Μαντά. Η συγγραφέας που έχει κατακτήσει την Ελλάδα με το γράψιμο, το ταπεραμέντο της, την απλότητα και την αμεσότητα που τη διακρίνει στη γραφή της έχει γράψει βιβλία υπέροχα και μέτρια, μπορώ να πω. Έχω διαβάσει αρκετά δικά της,7 τον αριθμό, παρ'όλα αυτά θέλω να διαβάσω και τα υπόλοιπά της για να έχω πλήρη άποψη για το αν τελικά περιλαμβάνεται στις δικές μου αγαπημένες. 

Αύγουστος Κορτώ: ο Αύγουστος Κορτώ είναι απ'τους ανθρώπους που δεν μπορείς να τον δεις μόνο σαν συγγραφέα, αλλά σε παρακινεί να τον γνωρίσεις και σαν άνθρωπο.Το χιούμορ του είναι απαράμιλλο και τα βιώματα χύνονται στα πόδια σου. Έχοντας διαβάσει μόνο ένα βιβλίο του, "Το βιβλίο της Κατερίνας", με έχει πιάσει η επιθυμία να τα διαβάσω ΟΛΑ του. Το μόνο δείγμα γραφής του που έχω εμπειρία ήταν τόσο συγκλονιστικό που θέλω πραγματικά να πέσουν όλα στα χέρια μου και να τα ξεκοκαλίσω σε μια νύχτα. Διαβάστε αναλυτικά την άποψή μου για το βιβλίο της Κατερίνας εδώ. Πρόσφατα απέκτησα και τη "Ρένα" του και με περιμένει στα αδιάβαστα. Έπειτα, θα ψάξω και τα υπόλοιπα. 

Βαγγέλης Γιαννίσης: το φαινόμενο Γιαννίσης (γιατί είμαι σίγουρη πως πρόκειται για φαινόμενο) ήρθε στη ζωή μου ανορθόδοξα. Ο Άντερς Οικονομίδης μου συστήθηκε από το Κάστρο και όχι από το Μίσος. Ξεκίνησα δηλαδή από το δεύτερο βιβλίο του, το διάβασα, ακολούθησε το τρίτο, "Ο χορός των νεκρών" το οποίο δε το έχω διαβάσει ακόμα αλλά θα αποκτήσω πρώτα το Μίσος και θα τα πάρω απ'την αρχή. Ποιος δεν θέλει να διαβάσει όλες τις περιπέτειες του περίφημου πλέον Οικονομίδη απ'την αρχή; Ποιος μπορεί να αντισταθεί? Μάλλον κανείς! Ούτε εγώ, που θέλω να τα έχω όλα στη συλλογή μου.

Φιλομήλα Λαπατά: τι να πει κανείς γι'αυτή την γραφή; Ομολογουμένως, η καλύτερη γραφή που έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια από Έλληνα συγγραφέα. Διαβάζοντας ένα βιβλίο της ένιωσα αυτόματα πως τα βιβλία της θα με συντροφέψουν πολλές μέρες και νύχτες. Ένα μικρό μόνο δείγμα γραφής της ήταν οι Επικίνδυνες λέξεις που με έκαναν να παρασυρθώ σε μια άλλη εποχή αίγλης, αυθεντικότητας, βίντατζ πραγματικότητας και επειδή ακολουθεί το ίδιο τέμπο στα περισσότερα δημιουργήματα της θέλω να τα διαβάσω όλα. Για να ταξιδέψω σε μια άλλη εποχή, για να αναρωτηθώ για τα κρίματα των ανθρώπων, να θυμώσω με τις επιλογές μερικών και να θαυμάσω τις ηρωίδες, που πρωταγωνιστούν. Η καταπληκτική Φιλομήλα Λαπατά τείνει να γίνει ίσως η αγαπημένη μου.

  Αυτοί είναι οι συγγραφείς που θέλω να ολοκληρώσω τα έργα τους για αρχή. Νομίζω πως θα ακολουθήσει δεύτερο μέρος, γιατί θα διαβάσω και άλλα βιβλία και θα θελήσω ακόμα περισσότερα. Αλλά αυτό θα έρθει όταν πρέπει..

  Ποιοι είναι οι δικοί σας αγαπημένοι συγγραφείς, των οποίων είτε έχετε διαβάσει όλα τα βιβλία είτε θέλετε να τα διαβάσετε όλα; Θα χαρώ να μεγαλώσω αυτή τη λίστα, χάρη στις δικές σας προτιμήσεις και προτάσεις...

  Μέχρι την επόμενη φορά,
να βρίσκεστε όλο και πιο συχνά στην παραλία παρέα μ'ένα καλό βιβλίο...




2 σχόλια:

  1. Κι εγώ θέλω να ξαναρχίσω το διάβασμα, και παρόλο που τώρα που βρίσκομαι στην Αγγλία θα μου φανεί δύσκολο να βρω Έλληνες συγγραφείς, πιστεύω ότι όπου υπάρχει θέληση υπάρχει τρόπος! Τον Αύγουστο Κορτώ θέλω κι εγώ να τον διαβάσω κι άλλο. Την Λένα Μαντά ίσως την έκρινα πολύ γρήγορα όταν το βιβλίο που ξεκίνησα δεν με ενέπνευσε να το συνεχίσω αλλά ίσως της δώσω μια δεύτερη ευκαιρία!
    Η αλήθεια είναι ότι έχω χάσει επαφή κι έτσι τους υπόλοιπους δεν τους έχω καν ακουστά! Αλλά σ' ευχαριστώ που τους μοιράστηκες μαζί μας, πιστεύω θα με βοηθήσει πολύ η ανάρτησή σου να βρω από κάπου να ξεκινήσω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ερωφίλη μου στην Μαντά σίγουρα πρέπει να δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία, νομίζω δε θα σε απογοητεύσει. Βέβαια δεν γνωρίζω από ποιο βιβλίο της ξεκίνησες να την διαβάσεις... Και όσο για τον Κορτώ, είναι υ-πέ-ρο-χος. Θα χαρώ να μου πεις τις επιλογές σου... Οντως δύσκολη αρχή αλλά το διάβασμα πάντα βρίσκει τον τρόπο του, αρκεί να του ανοίξεις την πόρτα σου... Καλή αναζήτηση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή